pl. Solny 15, 50-062 Wrocław

T: +48 664 458 772 lub +48 602 174 927

E: biuro@corema.pl

Strategiczny content marketing – klucz do sukcesu

Strategiczny content marketing – klucz do sukcesu

Wykonujesz pewne działania marketingowe, jednak nie zauważasz efektów swojej pracy? Być może powód jest jeden – brak konsekwentnej strategii. Przed rozpoczęciem działań związanych z content marketingiem warto dokładnie przemyśleć każdy kolejny krok – zaplanować strategię, która sprawi, iż działania będą spójne a włożony wysiłek nie pójdzie na marne. W jaki sposób  zadbać o efektywną strategię content marketingu?

Określ grupę odbiorców

Bez względu na ilość czy jakość działań marketingowych, nie ma możliwości dotarcia do wszystkich konsumentów. Skuteczny content marketing zakłada dotarcie do jednej grupy Klientów – osób, które rzeczywiście będą nim zainteresowane. Jak to zrobić? Wystarczy zastanowić się, jakie korzyści konsumentowi może dostarczyć Twój produkt bądź usługa, i skupić się na osobach, które właśnie tych korzyści oczekują.

Zwróć uwagę na potrzeby Klientów

Określenie grupy odbiorców jest pierwszym najważniejszym krokiem, jednak kolejnym równie istotnym jest określenie potrzeb konsumenta. Można powiedzieć, że ważne jest znalezienie się w jego sytuacji. Dzięki temu poznasz ścieżkę zakupową grupy – poznając ich potrzeby, wątpliwości i motywacje zakupowe łatwiej ustalić sposób dystrybuowania treści.

Pamiętaj o sobie

Bardzo ważny jest Klient, ale Ty, jako przedsiębiorca, właściciel marki również jesteś ważny. Musisz jasno określić zyski, jakie chcesz osiągnąć. Chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki a może zwiększyć sprzedaż? Jasne określenie celów pozwoli Ci w późniejszym etapie ocenić, czy prowadzone działania są efektywne czy też nie.

Znajdź sposób kontaktu z Klientem

Znalezienie właściwego sposobu na nawiązanie kontaktu z Klientem nie jest takie proste. Mając jednak określoną grupę odbiorców, dużo łatwiej wybrać właściwy kanał. Do dyspozycji jest wiele narzędzi – popularne w dzisiejszych czasach portale społecznościowe, e-maile, lokalna prasa czy nawet telefony komórkowe. Warto ustalić, które źródła informacji są najczęściej wykorzystywane przez Twoich odbiorców i właśnie tam zaistnieć.

Zadbaj o treść

Samo zaplanowanie strategii content marketingu jest niezwykle istotne Pamiętajmy jednak, że najważniejszą rolę w marketingu odgrywa treść. Posiadając określoną grupę odbiorców, należy stworzyć treści, które ich zainteresują i zatrzymają na chwilę. Konieczne jest, więc ustalenie formy treści – czy ma to być newsletter wysyłany na maila, artykuł na stronę internetową, krótki wpis na blog czy może poradnik? Jeśli już wiesz, jakie treści chcesz pisać zastanów się nad tematami. Nie warto powielać informacji, które już znajdują się w sieci. Swoim Klientom warto zapewnić dostęp do wartościowych i niepowtarzalnych treści, które dostarczą im poszukiwanych informacji.

Strategiczny content marketing jest kluczem do sukcesu tylko wtedy, gdy wszystkie działania są odpowiednio zaplanowane. Jeśli chcesz zyskać gwarancję, że Twoja praca przyniesie efekty i treści trafią do właściwych osób, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie zainteresowania Twoją marką – skorzystaj z pomocy specjalistów. Zapraszamy do współpracy.