pl. Solny 15, 50-062 Wrocław

T: +48 664 458 772

E: biuro@corema.pl

Zwróć uwagę Klientów wykorzystując graficzny content

Zwróć uwagę Klientów wykorzystując graficzny content

Już niejednokrotnie wspominaliśmy o tym, że content marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Przy jego wykorzystaniu można osiągnąć wiele zysków. Niestety, wiele osób zamyka się jedynie na treści content marketingowe zapominając przy tym, że w ramach niego można również wykorzystać wiele innych narzędzi. Teksty na blogi, strony internetowe, portale czy newslettery to nie jedyny sposób na zainteresowanie konsumentów. Dziś chcielibyśmy przedstawić Państwu kilka ciekawych narzędzi, które idealnie sprawdzą się, jako narzędzia content marketingu, a z pewnością będą miały jeszcze mocniejszy wpływ na zwiększenie rozpoznawalności Waszej marki.

Infografika

To chyba podstawowe narzędzie w kategorii graficznego content marketingu, gwarantujące skuteczne dotarcie do konsumentów. Główna zaleta? Dużo chętniej i zdecydowanie prościej czyta się treści oglądane niż tekst. Infografikę w prosty sposób Klienci mogą przekazać dalej. Wystarczy kilka chwil, by za pomocą mediów społecznościowych udostępnić obraz. Ciekawe przedstawienie, nawet najnudniejszych informacji za pomocą infografiki pozwala znacznie zwiększyć zainteresowanie nimi. Klienci nie muszą czytać kilkustronicowego artykułu, by zapoznać się z tematem. W kilka chwil są w stanie poznać podstawowe informacje i zagadnienia. Chcąc, aby infografika odpowiednio mocno zaangażowała odbiorcę musi być wykonana z najwyższą starannością. Infografika to nie tylko obraz. To również zwięzła treść.

Grafika na portalach społecznościowych

Większość osób w dzisiejszych czasach posiada, choć jedno aktywne konto, w którymś z popularnych portali społecznościowych. Zauważyliście zapewne, że najwięcej polubień zdobywają nie posty pełne treści, a ciekawe grafiki znajdujące się na tablicach użytkowników. To świetny sposób na wzbogacenie strategii content marketingowej. Warto zadbać o to, by każdy wpis zawierał zdjęcie. Warto również pomyśleć o umieszczaniu autorskich, niepowtarzalnych, lecz przede wszystkim wzbudzających zainteresowanie grafik. Nie masz pomysłu na zdjęcie? Nie trać czasu na przygotowywanie tekstowych podziękowań za skorzystanie z Twojej oferty – stwórz zabawną kartkę, która z pewnością zostanie doceniona przez użytkowników.

Grafika mailowa

Niezmiennie, jednym z narzędzi ułatwiających dotarcie do Klienta jest e-mail marketing. Niskiej jakości e-maile, pełne treści z całą pewnością zostaną skasowane, bez przeczytania choćby jednego zdania. Dzięki grafice zyskują Państwo możliwość zachęcenia odbiorcy do zapoznania się z treścią. Sam tytuł i nagłówek są oczywiście ważne, jednak najważniejsza jest treść. Koniecznie należy zapomnieć o długich elaboratach. Długie wyjaśnienia, zachęcenia warto zastąpić świetną grafiką.

Banery

Banery to narzędzie, które najczęściej wykorzystywane jest przez właścicieli stron internetowych bądź blogów. Czemu ma służyć? Otóż, wyskakujący baner, w momencie otwierania strony bądź jej zamykania, ma zachęcić czytelnika do zapoznania się z treścią, na której właścicielowi bardzo zależy. Dlaczego baner a nie sam tekst? Tekst nie zachęca. Ciekawa grafika z pewnością sprawi, że czytelnik zwróci na nią uwagę i z czystej ciekawości otworzy artykuł. Jest to dobre rozwiązanie w momencie, gdy chcą Państwo wyróżnić z tłumu innych artykułów treść wartościową i tym samym wpływającą na zbudowanie lepszej pozycji marki.

Przykładów graficznego content marketingu moglibyśmy wymieniać jeszcze więcej. Ich popularność zdecydowanie rośnie a nie maleje. Decydując się na tekstowy i graficzny content marketing są Państwo w stanie stworzyć skuteczną strategię, przynoszącą ogromne korzyści. Dlaczego grafika jest aż tak bardzo popularna? Dzisiejsza społeczność nie lubi i nie chce czytać dobrowolnie. Należy ją zachęcić – a grafika to najlepszy sposób.