pl. Solny 15, 50-062 Wrocław

T: +48 664 458 772

E: biuro@corema.pl

Zadbaj o swój blog firmowy – ważne wskazówki

Zadbaj o swój blog firmowy – ważne wskazówki

Prowadzenie bloga firmowego stanowi jedno z narzędzi marketingu. Przygotowując kolejne artykuły należy mieć na uwadze złote zasady content marketingu. Jedna z nich mówi, iż nie powinno się poświęcać większości postów na prezentowanie firmowych produktów bądź usług. O czym pisać? Dziś przygotowaliśmy kilka sposobów, które pozwolą Państwu zyskać garść pomysłów na ciekawe teksty.

Postaw na różnorodność

Blog ma być dla czytelników źródłem informacji. Warto jednak zadbać, by poza uzyskiwaniem poszukiwanych porad mieli również możliwość przyjemnego spędzenia czasu. Każdy czytelnik to potencjalny Klient – warto sprawić, by czas spędzony na blogu był dla niego efektywny. Kolejny zwykły artykuł? A może wywiad, ciekawy raport, relacja z wydarzenia, nowinki branżowe, ciekawostki czy też statystyki? Tych kilka propozycji to sposób na wzbudzenie zainteresowania.

Zadbaj o wiedzę ekspercką

Na blogu firmowym od czasu do czasu warto zamieścić gościnne posty ekspertów z branży. To sposób na zwiększenie wiarygodności marki. Oczywiście, przekonanie specjalisty wartego uwagi w początkowym momencie prowadzenia bloga może być trudne, ale nie niemożliwe. Nie musi to być od razu obszerny artykuł – na początku wystarczy nawet krótka wypowiedź na zaproponowany temat, umieszczona w treści artykułu.

Zadbaj o grafikę

Blog to miejsce, w którym kluczowa jest treść, warto jednak zadbać również o zawartość graficzną. Treści zawierające grafikę bądź krótkie filmy mogą nawet podwoić ilość odsłon. Konieczne jest zadbanie nie tylko o odpowiednią, jakość grafiki, ale i zawartość. Musi być interesująca dla czytelnika. Dodatkowo, uzupełniając opisy grafiki o słowa kluczowe można wpłynąć na zwiększenie ruchu z Google Images i Videos.

Mów o sobie z umiarem

Od czasu do czasu na blogu powinny znaleźć się informacje na temat nowego produktu/usługi, organizowanych promocji czy też sukcesów, jakie udało się osiągnąć przedsiębiorstwu. Są to cenne informacje, jednak niewnoszące zbyt wiele. Warto jednak je umieszczać, by pozwolić Klientom jeszcze lepiej poznać markę. Pamiętajmy by informacje te przedstawiać w ciekawy sposób, a nie tylko opisywać to, co znajduje się w ofercie – takie informacje z pewnością znajdują się na stronie internetowej.

Nawiąż kontakt z czytelnikami

Blog istnieje tylko dzięki czytelnikom. Firma funkcjonuje tylko dzięki Klientom. Warto skupić się, więc na ludziach. Najlepszym sposobem jest poznanie ich potrzeb. W jaki sposób? Nawiązując konwersację – w żadnym wypadku nie należy blokować możliwości komentowania artykułów. Należy odpowiadać na komentarze, zarówno te pozytywne jak i negatywne. Nawet złe opinie są pomocne – to one dostarczają informacji na temat tego, co jeszcze warto poprawić w świadczonych usługach.

Na sam koniec, podpowiadamy, iż nawet najlepsze treści, opublikowane w nieprzystępnej formie, nie przyciągną uwagi czytelników. Konieczne jest umieszczanie wyróżnionych nagłówków, podzielenie treści na kategorie a także tagowanie poszczególnych wpisów. Warto zadbać o stworzenie przejrzystej i przystępnej strony.