pl. Solny 15, 50-062 Wrocław

T: +48 664 458 772

E: biuro@corema.pl

Prowadzisz blog firmowy – czy i Ty popełniasz te błędy?

Prowadzisz blog firmowy – czy i Ty popełniasz te błędy?

Blog to narzędzie content marketingu, pozwalające skutecznie zwiększyć sprzedaż usług bądź produktów, ale też pomagające w pozyskiwaniu nowych Klientów. To tylko podstawowe korzyści wynikające z prowadzenia bloga firmowego. Początkowy okres jego działalności wiąże się z ogromnymi staraniami i zapałem, który niestety gdzieś później znika. Dzisiaj  chcielibyśmy wspomnieć o najczęściej popełnianych błędach – może Twojego bloga też dotyczą?

Brak strategii

Aby blog firmowy mógł zwiększyć zainteresowanie marką musi zawierać wartościowe treści. Bardzo ważne jest, więc zaplanowanie odpowiedniej strategii treści, która sprawi, że na blogu będzie panował ład i porządek. Strategia pozwala zadbać o to by treści były związane z branżą, nie pojawiły się wpisy spoza ustalonej tematyki, ale też pozwala sprawdzić czy postawione cele biznesowe są właściwie realizowane.

Brak regularności

Niestety, wiele blogów firmowych popełnia ten błąd. Niesystematyczne publikowanie nowych treści nie przyciągnie czytelników a tym samym marka nie dotrze do nowych odbiorców. Brak regularności najczęściej spowodowany jest brakiem harmonogramu publikacji i wcześniejszego ustalenia tematów. Posiadanie takiego dokumentu i trzymanie się go jest niezwykle ważne. Na blogu nie musi znaleźć się nowy wpis każdego dnia – wystarczy 1 tekst w tygodniu. Ważne by pojawiały się regularnie.

Natarczywe oferowanie swoich usług

Blog to nie jest miejsce, w którym należy stale promować swoje usługi bądź produkty. Blog firmowy ma być dla Klientów źródłem wiedzy, w pewnym sensie powinien edukować. Ciągłe namawianie do skorzystania z usług sprawi, że Klienci zaczną Cię omijać szerokim łukiem, zamiast przychodzić gromadą. Warto zadbać o merytoryczne treści – to one przyciągają uwagę Klientów, pokazując tym samym, że jesteś ekspertem w swojej branży.

Brak kontaktu z czytelnikami

Blog stanowi miejsce, w którym można nawiązać kontakt z odbiorcami. Z całą pewnością nie warto wyłączać możliwości komentowania artykułów. Pojawienie się negatywnych komentarzy też jest pozytywne. To szansa na udzielenie rzeczowej, merytorycznej odpowiedzi. To również szansa na ulepszenie produktów bądź usług. Jeśli rzeczywiście negatywny komentarz jest prawdziwy – należy podziękować odbiorcy i przyznać się do błędu. Jeśli zawiera nieprawdę – ustosunkować się do tego. To świetny sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku.

Nieestetyczny wygląd

Chcąc zachęcić odbiorcę do przeczytania treści znajdujących się na blogu warto zadbać o estetyczną szatę graficzną. W jaki sposób ją stworzyć? Wystarczy zadbać o stosowanie jednorodnych czcionek, umieszczenie interesującej grafiki, odpowiednią kolorystykę. Strona bloga musi być jasna i przejrzysta a czytelnik nie może mieć problemu z poruszaniem się po niej.  W przeciwnym razie – będzie chciał jak najszybciej uciec.

Łamanie praw autorskich

To najpoważniejszy błąd popełniany podczas prowadzenia bloga firmowego. Pod żadnym pozorem nie wolno kopiować tekstów i wykorzystywać zdjęć z Internetu. Można nie tylko narazić się na poniesienie poważnych skutków prawnych, ale również  stracić pozycję w wyszukiwarce. Umieszczenie odwołań do innych treści powinno zawsze wiązać się z podaniem źródła.