pl. Solny 15, 50-062 Wrocław

T: +48 664 458 772 lub +48 602 174 927

E: biuro@corema.pl

Pozycjonowanie stron internetowych to proces… Poznaj jego etapy!

Pozycjonowanie stron internetowych to proces… Poznaj jego etapy!

Aby być widocznym w sieci, trzeba zadbać o odpowiednie wypozycjonowanie strony. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że „utonie” ona w morzu wypełnionej po brzegi konkurencji. Każdego miesiąca z wyszukiwarki Google korzysta 20 mln użytkowników, co stanowi ponad 90% wszystkich internautów. Google jest najczęściej pierwszym wyborem przy wyszukiwaniu w sieci konkretnych informacji, e-sklepu, strony firmowej i bloga o określonej tematyce. Aby Google wskazało na Twoją stronę, musisz zyskać jego uznanie. Jak? Pozycjonując swoją stronę.

Pozycjonowanie to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach. Kluczowym aspektem jest przeprowadzenie procesu, kierując się przy tym wytycznymi Google.  Proces ten składa się z wielu etapów i, jak sam się przekonasz, nie ma końca, nieprzerwanie trwa…

Ustalamy cel

Zanim przystąpimy do właściwych czynności, musimy wytyczyć cel. Odpowiedz sobie na pytanie – dlaczego i po co chcesz pozycjonować swoją stronę? W większości przypadków będzie to zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, osiągnięcie wyższej pozycji. Tobie może jednak zależeć na czymś innym, np. na zwiększeniu liczby odwiedzin strony lub wzroście sprzedaży. Łatwo zauważyć, że cele te łączą się ze sobą, ale plan działań pozycjonowania powinien powstać z ukierunkowaniem na jeden –  główny. To wymaga utworzenia struktury priorytetów, na szczycie której będzie ten, do którego dążymy.

Analizujemy obecną stronę, linki i konkurencję

Gdy wyznaczymy cel, możemy zweryfikować, dlaczego nie jest on możliwy do osiągnięcia już teraz. Sprawdzamy więc, gdzie strona jest widoczna, jaką pozycję zajmuje w Google, pod jakimi frazami kluczowymi jest pozycjonowana, a także jak wygląda jej struktura. Równie ważne są liczba oraz jakość linków, które do niej prowadzą. Nie lekceważymy konkurencji, nawet jeżeli jest ona mała, może być przecież silna, a w wirtualnym świecie coraz częściej to jakość zwycięża nad ilością. Branża, w której działasz, pozwala oszacować, jak długo będziesz musiał czekać na osiągnięcie wyznaczonych celów, jak szybko Twoja pozycja w Google zmieni się na lepszą. Weryfikujemy intensywność działań SEO, które podejmuje Twoje konkurencja, aby stworzyć plan uwzględniający strategię pozycjonowania najlepiej dopasowaną do Twojej branży, strony internetowej i konkurencji.

Wybieramy słowa kluczowe

To słowa kluczowe doprowadzą klienta do Twojej strony. Analiza Twojej strony internetowej, konkurencji oraz branży stanowi fundament do stworzenia listy fraz kluczowych, pod które będziemy pozycjonować serwis. Ważne jest też, czy działania firmy ukierunkowane są na rynek globalny, czy lokalny. Jeżeli mamy do czynienia z drugą sytuacją, wdrażamy pozycjonowanie lokalne dające większą szansę na dotarcie do właściwych klientów, którzy chcą i mają możliwość (ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu) skorzystać z konkretnych usług.

Wdrażamy plan

Wiemy już, jaki jest Twój cel, aktualna pozycja Twojej strony, z kim konkurujesz o wysokie pozycje w Google i jakie słowa kluczowe są najpopularniejsze w Twojej branży. Mamy plan, więc możemy rozpocząć właściwe działania. W zależności od strategii, możemy przeprowadzić optymalizację treści oraz kodu strony. Dotyczy to zarówno tekstu, jak i grafiki. Optymalizacja kodu strony polega z kolei na przygotowaniu jej w taki sposób, aby była bardziej przyjazna dla robotów Google.

Strategia pozycjonowania obejmować może również content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, wysokiej jakości tekstów, które dostarczają odbiorcy cennej dla niego wiedzy, pamiętając przy tym o słowach kluczowych. Tworzymy dla odbiorcy treści z uwzględnieniem wytycznych Google, nigdy odwrotnie. Pozycjonowanie strony obejmuje ponadto jej promocję w internecie, np. w ramach kampanii AdWords czy w mediach społecznościowych.

Monitorujemy wyniki

Projekt został zrealizowany, plan wykonany, ale to nie koniec pozycjonowania Twojej strony. Jej wirtualne środowisko podlega nieustannym zmianom, Google zmienia swoje wytyczne, stawia coraz większe wymagania, użytkownicy są bardziej precyzyjni w wyszukiwaniu treści, a konkurencji przybywa. Obserwując wyniki podjętych działań, możesz podejmować natychmiastowe reakcje, aby utrzymać lub podwyższyć swoją pozycję oraz rozpoznawalność. Nowo pojawiające się rozwiązania pozwolą Ci usprawniać to, co już jest dobre, a może być jeszcze lepsze.

O skuteczności działań podjętych podczas pozycjonowania strony świadczy większa konwersja, wyższa pozycja w Google, wzrost popularności w sieci i oczywiście bardziej satysfakcjonujący zysk. Osiągnięty cel nie oznacza, że nie powinieneś stawiać sobie kolejnych. Bądź aktywny w sieci, z dociekliwością sprawdzaj swoje wyniki, obserwuj konkurencję i nie bój się zmian. Google wynagradza najbardziej zmotywowanych.