pl. Solny 15, 50-062 Wrocław

T: +48 664 458 772 lub +48 602 174 927

E: biuro@corema.pl

Jak działa wyszukiwarka Google? Pozycjonowanie Google przepustką do popularności w sieci

Jak działa wyszukiwarka Google? Pozycjonowanie Google przepustką do popularności w sieci

Szukasz konkretnych informacji i zawsze wykorzystujesz w tym celu Google. Jesteś przekonany, że to studnia wiedzy bez dna, znajdziesz w niej odpowiedzi na wszystkie pytania, z jej pomocą napiszesz wypracowanie do szkoły, wyjaśnisz trudne pojęcia na studiach, znajdziesz interesujące Cię oferty pracy i odkurzacz w najniższej cenie.

Nie mylisz się, Google to dzisiaj podstawowe i niezawodne źródło informacji, ale też bardzo inteligentne narzędzie. Może się czasem wydawać, że wyprzedza myśli użytkownika. Jak więc działa wyszukiwarka Google i dlaczego powinno się uwzględnić jej standardy przy pozycjonowaniu strony?

Nieustanne analizy i poszukiwania

Google ma w swoich zasobach wzorowy porządek, w przeciwnym razie trudno byłoby mu dla każdego zapytania użytkowników znaleźć tak dużo precyzyjnych odpowiedzi. Zanim rozpoczniesz wyszukiwanie, roboty indeksujące gromadzą informacje z wielu milionów stron internetowych i porządkują je. Pobierają informacje o nowych i zaktualizowanych stronach, aby następnie dodać je do indeksu Google. Proces ten rozpoczyna się od listy poprzednio zindeksowanych adresów, a także map określonych stron, które zostały dostarczone przez ich właścicieli. Roboty odwiedzają je, po czym przechodzą na kolejne, wykorzystując zamieszczone na nich linki. Potrzebne jest do tego specjalne oprogramowanie pozwalające na ocenę zmian na stronach internetowych i weryfikację nieaktywnych linków. Wszystkie te informacje trafiają do indeksu Google.

Dobrze uporządkowane informacje

Na podstawie indeksowanych stron internetowych powstaje ogromna baza słów kluczowych oraz stron, na których występują. Roboty Google bardzo dokładnie analizują każdą witrynę, zwracając uwagę zarówno na frazy kluczowe, jak i na aktywność strony, jej strukturę czy częstotliwość wprowadzania zmian. Indeks wyszukiwarki Google można porównać do indeksu na końcu książki, z tą tylko różnicą, że jest znacznie bardziej rozbudowany, gdyż ma ponad 100 000 000 gigabajtów i zawiera wpisy dla wszystkich słów kluczowych indeksowanych na stronach. W momencie indeksowania strony przypisywana jest ona do konkretnego indeksu z tymi słowami, które się na niej znajdują.

Lista wyników wyszukiwania

Proces ten wydaje się bardzo skomplikowany, lecz efekt jest naprawdę imponujący. Po wpisaniu zapytania w Google, otrzymujesz dziesiątki, a nawet setki propozycji odpowiedzi, a co więcej, są one bardzo trafne. Na podstawie Twojego zapytania roboty Google wyszukują w indeksach strony, które najlepiej do niego pasują, analizując wpisane przez Ciebie słowa. Frazy kluczowe to jednak tylko jeden z ponad 200 czynników, które mają wpływ na wyświetlenie właściwych informacji dla użytkownika. Algorytmy Google dopasowują słowa kluczowe, ale również, dzięki coraz większej inteligencji, są w stanie określić, w jakim stopniu potencjalne wyniki odpowiadają na oczekiwania i potrzeby użytkownika. To wymaga analizy języka strony, grafiki oraz dodatkowych informacji związanych z zapytaniem.

Google uwzględnia także aktualność stron, a także wskaźnik ich ważności, co jest uzależnione od prowadzących do niej linków. Im więcej linków prowadzi do danej strony, tym wyższy jest wskaźnik jej ważności. Na postawie zebranych danych powstaje ranking stron internetowych – niektóre są wyżej w wynikach wyszukiwania, inne znajdują się na dalszych stronach. Dla Google to duże wyzwanie, algorytmy muszą być w swojej analizie bardzo precyzyjne i jednocześnie krytyczne. Uwzględniają setki czynników, z których tylko część jest nam znana. Posiadając jednak wiedzę na ich temat, możemy wyraźnie poprawić swoją pozycję w Google i zyskać przychylność algorytmów.

Bez pozycjonowania Google Twoja strona będzie niewidoczna. Jeżeli nie zadbasz o właściwą strukturę strony, odpowiednio dopasowane do niej słowa kluczowe, linki i regularną aktualizację, algorytmy Google nie zwrócą na nią uwagi. Pozostaniesz w cieniu swojej konkurencji. Internetem rządzi dzisiaj Google, więc jeśli chcesz wejść do jego środowiska, musisz się dostosować. Tutaj też obowiązują pewne prawa.