pl. Solny 15, 50-062 Wrocław

T: +48 664 458 772

E: biuro@corema.pl

Korzyści z pozycjonowania – dlaczego potrzebujesz SEO?

Korzyści z pozycjonowania – dlaczego potrzebujesz SEO?

Samo posiadanie strony internetowej nie zapewni Ci sukcesu. To aktywna reklama Twojej firmy, ale jedynie, kiedy zostanie odpowiednio przygotowana. Aby ponad 90% użytkowników sieci, którzy korzystają z wyszukiwarki Google, mieli szansę Cię poznać, musisz zadbać o dobre pozycjonowanie swojej strony. Najpierw powinieneś przekonać ich, że warto do Ciebie zajrzeć, a dopiero potem, że warto zostać u Ciebie na dłużej i wracać częściej. Internet stanowi dzisiaj podstawowe narzędzie pozyskiwania klientów. O powodzeniu w znaczącym stopniu decyduje pozycjonowanie.

Cel – osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Nie jest on jedyny, ale na pewno podstawowy, wokół którego pojawiają się inne, bezpośrednio i pośrednio z nim powiązane, takie jak wzrost konwersji, popularności w sieci, zaufania potencjalnych klientów, większa rozpoznawalność i… zysk. Każdy znajdzie powód, dla którego warto zdecydować się na wypozycjonowanie swojej strony.

Łatwo Cię odnaleźć

Wysoka pozycja w Google oznacza, że jesteś bardziej dostępny dla swoich potencjalnych klientów, łatwiej Cię znaleźć i zwrócić na Ciebie uwagę. Masz więc szansę na pozyskanie większej liczby użytkowników, którzy mogą stać się Twoimi klientami, co zależy od wyglądu i treści Twojej strony oraz oferty. Firma Chitika Inc. przeprowadziła badania, wykazując, że klikalność jest uzależniona od zajmowanej przez stronę pozycji. Ponad 60% użytkowników wybiera pierwsze trzy linki, nie zwracając uwagi na kolejne.

Robią się tłumy

Chodząc po galerii handlowej, wchodzisz do sklepów, których oferta mogłaby Cię zainteresować. Zawsze robisz to po kolei, tak jest najłatwiej. Kiedy już znajdziesz to, czego szukasz, omijasz sklepy o podobnym asortymencie. Tak robią też użytkownicy internetu. Szukają informacji po kolei, do momentu aż ją otrzymają. Jeżeli jesteś na szczycie drabiny Google lub się do niego zbliżasz, na Twoja stronę wchodzi więcej internautów, a to przekłada się na wzrost konwersji i analogicznie wzrost zysków.

Znają Cię

Pozycjonowanie strony służy jej promocji w sieci. Skuteczne działania promocyjne oznaczają wzrost rozpoznawalności. Mówi się o Tobie więcej i częściej, a Twoja strona zyskuje stałych użytkowników. Aby zapewniać im nowe „atrakcje” i pracować nad podtrzymaniem zaufania, wciąż musisz dzielić się z nimi czymś nowym. Dlatego wiele firm decyduje się na prowadzenie bloga z poradnikami, eksperckimi artykułami i recenzjami produktów. Podobną aktywność wykazują w mediach społecznościowych. Google nagradza takie strony internetowe, a klienci dostrzegają w nich źródło wartościowych informacji oraz treści.

Nawiązujesz trwałe relacje

W kontaktach ze współczesnym klientem ważną rolę odgrywają pozytywne relacje. Pozycjonowanie pomoże Ci ich zdobyć, ale też ułatwi kontakt z nimi. Dzięki temu, że korzystają oni z mediów społecznościowych czy decydują się na newsletter, masz szansę zbudować bazę swoich stałych użytkowników i klientów. To pozwoli Ci informować ich o nowych ofertach i promocjach. Swoją wdzięczność za okazane zaufanie możesz okazać za pomocą specjalnych rabatów. Wysyłając im informację o nowym artykule na blogu, kreujesz swoją osobę na eksperta.

Zwrot z nadwyżką

Koszty pozycjonowania są relatywnie niskie. Mniejsze nakłady finansowe w stosunku do dużych kampanii promocyjnych oraz marketingowych sprzyjają coraz większej popularności SEO. Pozycjonowanie służy wzrostowi popularności. Masz pewność, że dzięki podjętym działaniom Twoja oferta trafi do szerszego grona klientów. Ponadto zakres usług związany z pozycjonowaniem jest bardzo elastyczny, plan i strategia powstają w oparciu na oczekiwaniach i celach klienta, a także jego budżecie. To również inwestycja przewidywalna finansowo, odporna na wahania sezonowe.

Efekty osiągnięte w wyniku pozycjonowania są trwałe, utrzymują się na stałym poziomie, a przy aktywnych zmianach pogłębiają się. To inwestycja w Twoją najważniejszą reklamę w sieci – stronę internetową – z gwarancją powodzenia i osiągnięcia zamierzonych celów przy stosunkowo niewielkim budżecie.