18 sierpnia 2021
Dobry newsletter to klucz do sukcesu. Wielu czytelników czeka na najnowszą publikację niczym na ulubione czasopismo. Chcesz zaoferować swoim klientom interesujący, wysokiej jakości newsletter? Przygotowaliśmy kilka porad, które sprawią, że newsletter stanie się skuteczny, przydatny, wyczekiwany oraz chętnie czytany przez Twoich klientów.
Planując treść i wygląd newslettera, warto znać cel, jaki chce się za jego pomocą osiągnąć. Koniecznie należy się go trzymać. Niezbędne będzie również określenie grupy docelowej, do której ma trafić tekst, oraz właściwe przemyślenie treści – w ten sposób, by zwiększały sprzedaż i rozpoznawalność marki, a przy tym były satysfakcjonujące i interesujące dla czytelników. Co możesz i chcesz ciekawego pokazać swoim subskrybentom?
Newsletter nie istnieje bez subskrybentów. Odpowiednie zlokalizowanie i wyróżnienie go na tle innych elementów strony internetowej pozwala zwiększyć liczbę zapisów. Nie musisz od razu zmieniać wiele – na początek wystarczy zmienić typografię, zdjęcia bądź zadbać o przycisk call to action. Bardzo istotne jest również miejsce – powinno przyciągać wzrok. Dobrym punktem jest górna, prawa bądź dolna część strony. Swoim nowym subskrybentom warto również coś zaoferować – coś, co zachęci ich do dołączenia do Twojej grupy.
Samo zapisanie się do newslettera nie gwarantuje, że jego treść będzie czytania. Konieczne jest zadbanie o kilka elementów, mianowicie:
nadawcę – koniecznie określ, od kogo jest wiadomość;
temat – postaw na prosty, intrygujący, ale możliwie krótki;
preheader – zadbaj o odpowiedni wstęp do wiadomości, który równocześnie będzie stanowił przedłużenie tematu;
układ – warto postawić na funkcjonalność, ale też minimalizm. Newsletter powinien być estetyczny, dzięki czemu będzie łatwy do odczytania oraz interesujący pod względem wizualnym, co zwiększy zainteresowanie odbiorcy. Najlepiej skorzystać z gotowych szablonów bądź pomocy grafika;
treść wiadomości – wysyłaj wyłącznie wartościowe treści, przedstawiając je w czytelny i interesujący sposób. Czytelnicy nie spędzają więcej niż 50 sekund na czytanie newslettera. Jeśli koniecznie musisz przekazać czytelnikom dłuższą informację, zadbaj o ciekawy wstęp lub umieść link do strony, która będzie zawierała więcej treści.
Pamiętaj, że to, co sprawdziło się u kogoś innego, nie musi sprawdzić się w Twoim przypadku. Jeśli zdecydowałeś się na przygotowanie własnych treści, sprawdź wszystko jeszcze raz. Jeśli jednak sprawia Ci to problem – skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci rozwiązać ten oraz wiele innych problemów.
Chcesz nawiązać współpracę?
Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.
Wyślij
Chcesz otrzymywać porady dotyczące prowadzenia biznesu w internecie prosto na skrzynkę pocztową?
© 2023 Corema (Content - Reklama - Marketing) | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności