8 września 2021

Jak zwiększyć zainteresowanie newsletterem?

Decydując się na stworzenie newslettera, należy postawić na jakość, a nie ilość. Warto również zadbać o zdobywanie nowych subskrybentów – nie muszą to być ogromne przyrosty, ale wskazane, by jednak były. Nie chodzi również o to, by posiadać setki nieaktywnych subskrybentów. Co zrobić, by zachęcić użytkownika do zapisania się na newsletter?

Zadbaj o wartościowy content

Twoi czytelnicy oczekują konkretnych, wartościowych informacji. Treść musi przynosić Twoim subskrybentom maksymalne korzyści. Za pomocą newslettera możesz edukować – wysyłaj e-booki lub zapewnij możliwość pobrania ciekawego wywiadu.

Zaoferuj coś w zamian

W zależności od branży możesz zaoferować zniżkę na produkt bądź usługę. Aby jednak oferowana zniżka nie była powodem jednokrotnego otwarcia treści Twojego newslettera, znów musisz zadbać o content – wartościowy i zachęcający do przeczytania.

Postaw na szczerość

Szczerze, bez zbędnych obietnic poinformuj swoich odbiorców o głównym temacie i myśli przewodniej newslettera. Zaplanuj dokładnie, co chcesz przekazywać swoim subskrybentom za jego pomocą i tylko to im wysyłaj. Wskazując jednak zakres tematyczny, zadbaj również o wskazanie korzyści, jakie będą wynikały z jego śledzenia.

Postaw na prostotę

Zapis do newslettera musi być możliwie jak najprostszy. Pozwoli to użytkownikowi w szybki i tym samym prosty sposób dokonać zapisu. Możesz również odpowiednio spersonalizować zapis, dając użytkownikom możliwość wybrania np. tematów otrzymywanego newslettera. Takie rozwiązanie jest jednak polecane dużym markom, które swoim klientom oferują różnorodną tematykę newsletterów.

Zadbaj o promocję

Najlepszą stroną przeznaczoną do zapisu do newslettera jest landing page. To dzięki niemu można uzyskać najlepsze efekty. Możesz również wypróbować pop-upy, które połączone z dobrym copywritingiem potrafią zdziałać cuda. Istotną rolę odgrywa również formularz zapisu. Jeśli prowadzisz blog, możesz umieścić go pod każdym wpisem. Jeśli czytelnik przeczyta całą treść i uzna ją za wartościową, z całą pewnością skorzysta z możliwości zapisu do Twojego newslettera. Nie będzie już musiał przeszukiwać strony w poszukiwaniu informacji – informacje o nowościach będą się pojawiać w jego skrzynce mailowej, a on sam zdecyduje, czy chce się z nimi zapoznać. Możesz również zachęcać do zapisu za pomocą mediów społecznościowych – informuj o zyskach, a ostateczną decyzję o zapisie pozostaw czytelnikowi.

Porad jak te powyższe możemy wymieniać bez liku. Najważniejsze jest jednak regularne prowadzenie wartościowego newslettera. Jeśli odbiorca będzie mógł wynieść z niego jakąś wiedzę, nauczyć się czegoś, a może po prostu poprawić sobie humor, to z pewnością wróci. Jeśli tylko dobrze poznasz odbiorcę, to będziesz wiedzieć, co zrobić, by wzbudzić w nim zainteresowanie. Jeśli nie – chętnie Ci pomożemy!

Chcesz nawiązać współpracę?

Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!



Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Wyślij

Chcesz otrzymywać porady dotyczące prowadzenia biznesu w internecie prosto na skrzynkę pocztową?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

© 2024 Corema (Content - Reklama - Marketing) | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności