20 października 2021
Content marketing polega nie tylko na stworzeniu inspirujących i wartościowych treści, lecz przede wszystkim na przygotowaniu strategii działań, która pozwoli osiągnąć sukces. Poznaj kilka podstawowych błędów, których warto unikać.
Przed przystąpieniem do tworzenia treści warto określić cele. Tylko tak możliwe jest ich skuteczne osiągnięcie. Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? A może zwiększyć przychody ze sprzedaży? Najpierw określ jasne cele, dopasuj do nich sposób realizacji i dopiero wówczas zajmij się publikowaniem treści.
Samo publikowanie treści w Internecie nie wystarczy, jeśli nie docierają one do grupy potencjalnych klientów. Kim są osoby znajdujące się w Twojej grupie odbiorców? Czy są to kobiety, czy mężczyźni? Fani muzyki poważnej, a może przedsiębiorcy? Każda grupa odbiorców odwiedza inne miejsca w sieci. Warto udzielać się tam, gdzie potencjalni klienci poszukują informacji – tylko w ten sposób dotrzesz do nich ze swoją ofertą usług.
Treści powinny być tworzone w tym samym stylu. Jeśli ustaliłeś już jakąś strategię, musisz się jej trzymać. Tworzenie treści o podobnym wydźwięku sprawi, że będziesz lepiej odbierany przez potencjalnych klientów. Tworzenie oficjalnych treści nie powinno łączyć się z treściami pełnymi humoru. Różny styl w każdym wpisie może spowodować zdezorientowanie u odbiorców.
Tworzenie treści w dzisiejszych czasach nie wystarczy. Konieczne jest również zadbanie o elementy wizualne. Najpopularniejsze są obecnie infografiki, jednak warto również zadbać o umieszczanie tradycyjnych grafik, a także newsletterów czy wywiadów.
Zbyt nachalne zachęcanie do skorzystania z oferty niestety może wpłynąć negatywnie na budowanie wizerunku marki. Warto skupić się na korzyściach, jakie może osiągnąć klient, gdy skorzysta z oferty, a nie na reklamowaniu produktu. Pamiętaj, że odbiorcy poszukują wartościowych informacji, które pozwolą im na samodzielne podjęcie odpowiedniej decyzji.
Komunikacja z klientem odgrywa kluczową rolę. Warto zadbać nie tylko o udzielanie odpowiedzi na komentarze znajdujące się na Twoim blogu firmowym, ale również aktywnie uczestniczyć w grupach tematycznych czy na portalach społecznościowych. Kontakt z klientem pozwala na szybkie zareagowanie w przypadku uwag/braku zadowolenia odbiorcy. To również sposób na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Nawet najwyższej jakości artykuł bez odpowiedniej promocji nie przyniesie korzyści. Najlepszym sposobem na zadbanie o odpowiednią promocję strony w dzisiejszych czasach są portale społecznościowe, które można wspierać reklamą.
Chcesz nawiązać współpracę?
Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.
Wyślij
Chcesz otrzymywać porady dotyczące prowadzenia biznesu w internecie prosto na skrzynkę pocztową?
© 2023 Corema (Content - Reklama - Marketing) | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności