20 października 2021

Content marketing – najczęstsze błędy

Content marketing polega nie tylko na stworzeniu inspirujących i wartościowych treści, lecz przede wszystkim na przygotowaniu strategii działań, która pozwoli osiągnąć sukces. Poznaj kilka podstawowych błędów, których warto unikać.

Brak strategii w content marketingu 

Przed przystąpieniem do tworzenia treści warto określić cele. Tylko tak możliwe jest ich skuteczne osiągnięcie. Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? A może zwiększyć przychody ze sprzedaży? Najpierw określ jasne cele, dopasuj do nich sposób realizacji i dopiero wówczas zajmij się publikowaniem treści.

Brak zdefiniowanych odbiorców w content marketingu

Samo publikowanie treści w Internecie nie wystarczy, jeśli nie docierają one do grupy potencjalnych klientów. Kim są osoby znajdujące się w Twojej grupie odbiorców? Czy są to kobiety, czy mężczyźni? Fani muzyki poważnej, a może przedsiębiorcy? Każda grupa odbiorców odwiedza inne miejsca w sieci. Warto udzielać się tam, gdzie potencjalni klienci poszukują informacji – tylko w ten sposób dotrzesz do nich ze swoją ofertą usług.

Brak konsekwencji w pisaniu

Treści powinny być tworzone w tym samym stylu. Jeśli ustaliłeś już jakąś strategię, musisz się jej trzymać. Tworzenie treści o podobnym wydźwięku sprawi, że będziesz lepiej odbierany przez potencjalnych klientów. Tworzenie oficjalnych treści nie powinno łączyć się z treściami pełnymi humoru. Różny styl w każdym wpisie może spowodować zdezorientowanie u odbiorców.

Brak różnicowania treści

Tworzenie treści w dzisiejszych czasach nie wystarczy. Konieczne jest również zadbanie o elementy wizualne. Najpopularniejsze są obecnie infografiki, jednak warto również zadbać o umieszczanie tradycyjnych grafik, a także newsletterów czy wywiadów.

Brak wyczucia

Zbyt nachalne zachęcanie do skorzystania z oferty niestety może wpłynąć negatywnie na budowanie wizerunku marki. Warto skupić się na korzyściach, jakie może osiągnąć klient, gdy skorzysta z oferty, a nie na reklamowaniu produktu. Pamiętaj, że odbiorcy poszukują wartościowych informacji, które pozwolą im na samodzielne podjęcie odpowiedniej decyzji.

Brak kontaktu z klientem

Komunikacja z klientem odgrywa kluczową rolę. Warto zadbać nie tylko o udzielanie odpowiedzi na komentarze znajdujące się na Twoim blogu firmowym, ale również aktywnie uczestniczyć w grupach tematycznych czy na portalach społecznościowych. Kontakt z klientem pozwala na szybkie zareagowanie w przypadku uwag/braku zadowolenia odbiorcy. To również sposób na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Brak promocji

Nawet najwyższej jakości artykuł bez odpowiedniej promocji nie przyniesie korzyści. Najlepszym sposobem na zadbanie o odpowiednią promocję strony w dzisiejszych czasach są portale społecznościowe, które można wspierać reklamą.

Chcesz nawiązać współpracę?

Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!



Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Wyślij

Chcesz otrzymywać porady dotyczące prowadzenia biznesu w internecie prosto na skrzynkę pocztową?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

© 2024 Corema (Content - Reklama - Marketing) | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności