10 listopada 2021

O czym pisać na fanpage’u?

Jeśli dopiero planujesz założyć firmowy fanpage i zadajesz sobie to pytanie, to dobry znak. Dlaczego? Otóż jeszcze przed założeniem fanpage’a i umieszczeniem pierwszego postu konieczne jest stworzenie planu. Ogromna społeczność z pewnością wyłapie wszelkie błędy i nieścisłości, które negatywnie wpłyną na wizerunek firmy.

Od czego zacząć?

Facebook to narzędzie marketingowe, umożliwiające bezpośrednią komunikację z klientami i zbudowanie z nimi relacji. Aby więc odpowiednio prowadzić fanpage, znów konieczne jest dokładne określenie grupy docelowej, do której mają trafiać posty. Facebook pozwala nam określić dane takie jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania itp. Warto również przeanalizować zachowania ustalonej grupy docelowej – kiedy i ile czasu spędza na korzystaniu z portalu. Wiedza ta jest niezbędna do skutecznego dostosowania komunikatów do odbiorcy.

O czy pisać na Facebooku?

Znając grupę docelową, możemy zaplanować treści postów. Przypominamy, że muszą być wartościowe i angażujące. Zdecydowanie odradzamy opisywanie ofert po raz setny. Dobrym krokiem będzie przedstawienie produktu bądź usługi w praktyce, umieszczenie postów o charakterze poradnikowym bądź w formie ciekawostek. Można postawić na umieszczenie aktualnych informacji, wyników badań czy ważnych dla branży wydarzeń. Ciekawym pomysłem jest również zaprezentowanie historii powstawania marki bądź konkretnego produktu. Wszystko musi być jednak ściśle związane z oferowanymi produktami, usługą lub branżą firmy.

Jak pisać posty na Facebooku

Zdecydowanie warto postawić na nieoficjalny ton. „Z ogromną satysfakcją pragniemy poinformować naszych klientów…” brzmi zbyt poważnie. O wiele lepiej zabrzmi, gdy napiszesz: „Chcielibyśmy podzielić się z Wami…”. Chyba widzisz różnicę? Pamiętaj, by wszystkie wpisy tworzyć w tym samym stylu. Dodatkowo profil powinien mieć ustaloną atmosferę. Musisz wiedzieć, czy chcesz postawić na wpisy humorystyczne, czy też informacyjne. Aby jednak nie było nudno, należy zadbać o umieszczenie grafik, fotografii, filmów, pytań, fragmentów historii czy informacji o promocjach. Nie zapominajmy również, że fanpage nie może żyć tylko Twoją firmą, jej produktami bądź usługami. Od czasu do czasu warto umieścić coś, co odbiegnie od tematu. Może jakiś ciekawy żart? Albo informacja o wydarzeniu z życia właściciela?

Bez względu na to, o czym będziesz pisać, powinieneś tworzyć wpisy z myślą o tym, że mają wywołać emocje w odbiorcach. Wtedy jest większa szansa, że polubią oni i udostępnią Twoje posty innym osobom, a to jeden ze sposobów na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Chcesz nawiązać współpracę?

Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!



Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Wyślij

Chcesz otrzymywać porady dotyczące prowadzenia biznesu w internecie prosto na skrzynkę pocztową?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

© 2022 Corema (Content - Reklama - Marketing) | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności