Google Ads

elastyczna kampania i atrakcyjna forma reklamy w Google

Kampanie Google Ads pozwalają dotrzeć do użytkowników nie tylko na komputerach, ale również na telefonach. Ogólną zaletą reklam Google Ads jest wyświetlanie ich w najbardziej zauważalnych miejscach – nie tylko w wynikach wyszukiwarki Google, ale też na stronach reklamodawców. Warto dodać, że jest to wyjątkowo elastyczna i atrakcyjna forma reklamy, która może być wyświetlana w różnych postaciach – tekstów, banerów i wielu innych.

Co więcej, z kampanii Google Ads mogą skorzystać przedsiębiorcy działający w różnych branżach. Odpowiednie zaplanowanie, a także implementacja kampanii pozwalają szybko osiągnąć efekty, bez względu na rodzaj produktu, którego będą dotyczyć. Pozwala to szybko, lecz przede wszystkim precyzyjnie dotrzeć do wybranej grupy odbiorców.

Zalety

Kampania Google Ads – zalety reklamy

Efekty reklamy w Google, czyli Google Ads, mogą pojawić się chwilę po uruchomieniu reklamy. Z tego też powodu ta forma reklamy jest tak popularna. Dobrze zaplanowana kampania pozwala nie tylko wypromować wybrane produkty i usługi, ale także łatwo kontrolować ich pozycję.

Warto przy tym pamiętać, że samo stworzenie kampanii nie gwarantuje zaplanowanych efektów. Owszem, Google Ads to narzędzie, z którego może korzystać każdy, jednak uzyskanie długofalowych efektów wymaga wsparcia fachowców – najlepiej agencji specjalizujących się w prowadzeniu kampanii reklamowych. Z tego też względu warto skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji. Kluczowe jest bowiem doświadczenie fachowców – jeśli chcesz dowiedzieć się, co w zakresie kampanii Google Ads możemy dla Ciebie zrobić, skontaktuj się z nami!

Część osób obawia się jednak, że chętniej klikalne są wyniki organiczne, a nie sponsorowane. Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od indywidualnych preferencji użytkowników – istnieje grupa odbiorców, którzy od razu klikają to, co znajduje się pod zapytaniem, jest też duży odsetek użytkowników, którzy świadomie omijają wyświetlone reklamy. Dobrze pokazuje to przykład największych marek online w dowolnej branży – po wpisaniu frazy tematycznej łatwo można zauważyć, że dany sklep internetowy pojawia się zarówno w wynikach Google AdWords, jak i w wynikach organicznych.

Plusy kampanii Google Ads można znaleźć w zakresie budżetu. Wszystkie planowane do poniesienia koszty można bowiem łatwo określić już na początkowym etapie ich prowadzenia. Dostępne narzędzia pozwalają oszacować średni koszt kliknięcia i koszt reklamy dla wybranego słowa kluczowego. Wybierając odpowiednie słowa, bierzemy pod uwagę nie tylko popularne frazy kluczowe, ale też te rzadziej wybierane. Te pierwsze wymagają poniesienia wyższych kosztów, a warto pamiętać, że przy mniej popularnych słowach kluczowych konkurencja jest znacznie mniejsza, a to pozwala również osiągnąć zadowalające efekty.

Google Ads to kampanie, które wymagają poniesienia kosztów jedynie za kliknięcia. Warto również wspomnieć, że system kampanii został tak zaprojektowany, że klient zawsze może czuwać nad tym, ile wydaje na reklamę. Co więcej, może on ustalić maksymalny i minimalny budżet reklamy, a to daje mu gwarancję, że nawet o grosz nie przekroczy swojego budżetu!

Kampanie Google Ads to także świetny sposób na uzupełnienie pozycjonowania stron internetowych. Dopełnienie działań SEO dzięki nim pozwala nie tylko szybciej osiągnąć efekty, ale też zwiększyć widoczność strony. Prowadzenie tego typu działań jest szczególnie polecane w sytuacji, gdy efekty pozycjonowania nie są jeszcze widoczne, a firma chce zdobywać nowych klientów i zaistnieć wśród konkurencji. Wśród zalet kampanii Google Ads należy również wyróżnić fakt, że wyszukiwarka Google jest najpopularniejsza na świecie. Dziennie korzystają z niej miliardy użytkowników, wpisując miliony zapytań co godzinę. Kampanie Google Ads możesz skierować do użytkowników z wybranych rejonów – dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy nie tylko na terenie kraju, ale też poza nim!

Ponadto kampanie Google Ads pozwalają określić widoczność reklamy: w wybrane dni – można publikować reklamy jedynie w wybrane dni tygodnia, święta czy tylko weekendy; wybrane godziny – reklamy mogą wyświetlać się w godzinach porannych, południowych, wieczornych, czy nawet nocnych; na dany region – reklama może wyświetlać się użytkownikom z danej miejscowości, regionu, województwa czy nawet kraju.

Jakie kampanie Google Ads można wyróżnić?

Kampanie Google Ads mogą obejmować różnorodne działania.
Wśród dostępnych narzędzi, które można wykorzystać w prowadzeniu reklamy, znajdują się:

Kampanie tekstowe

dzięki nim reklama strony internetowej pojawia się nad wynikami organicznymi wyszukiwarki

Kampanie graficzne

wykorzystują banery, które wyświetlają się na popularnych portalach, odwiedzanych przez duże liczby użytkowników

Remarketing

sposób na dotarcie do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili wybraną stronę internetową

Kampania produktowa

działania te obejmują promowanie sklepów internetowych w odpowiedzi na konkretne zapytania

Google Ads – czy to tylko reklama w Google?

Google Ads kojarzy się głównie z wyszukiwarką Google. Warto jednak pamiętać, że z tego typu reklamami można spotkać się również na innych stronach internetowych, podczas codziennego surfowania w sieci. Najczęściej wyświetlają się one w postaci banerów, jednak popularne są także wersje tekstowe czy graficzne. Zazwyczaj można je znaleźć na stronach należących do partnerów reklamowych Google. Co ciekawe, są to nie tylko wielkie portale o różnorodnej tematyce, ale też małe strony tematyczne, skierowane do określonych grup użytkowników.

Reklamy Google Ads można spotkać również na YouTube. Platforma ta jest odwiedzana przez wiele milionów użytkowników, stąd też jej ogromny potencjał. W efekcie do wybranych grup można dotrzeć niezwykle niskim kosztem, a przy tym osiągnąć wysokie efekty. Co więcej, na platformie YouTube klient sam może wybrać rodzaj reklamy – możliwy bądź niemożliwy do pominięcia.

Czym kierujemy się przy tworzeniu kampanii Google Ads?

Kampania Google Ads ma na celu osiągnięcie konkretnych celów, przy wykorzystaniu reklamodawców. Odpowiednio prowadzone działania, na podstawie wcześniej przeprowadzonego audytu, pozwalają wygenerować większy ruch na stronie, ale też skłonić potencjalnych klientów do współpracy.

Z tego też względu, ustalając cel kampanii Google Ads, kierujemy się zasadą SMART. Uważamy, że powinien on być:

konkretny

mierzalny

osiągalny

określony w konkretnym czasie

istotny

Zdecydowanie się na płatną reklamę w wyszukiwarce Google pozwala szybciej i efektywniej dotrzeć do wybranej grupy odbiorców, a tym samym pokazać im swoją markę i działalność. Właściwie prowadzone działania pozwalają osiągnąć sukces – przede wszystkim zwiększyć zyski. Decydując się na kampanię Google Ads, możesz docierać do wybranej grupy użytkowników, ale również sam wybrać rodzaj kampanii, jaka będzie prowadzona. Wszystko po to, by małymi krokami zbliżyć się do celu!

Skorzystaj z pomocy naszej agencji i zwiększ w sieci wyszukiwanie Twojej strony za pomocą kampanii AdWords!

skorzystaj z naszej pomocy

© 2022 Corema (Content - Reklama - Marketing) | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności