E-MAIL MARKETING

E-mail marketing to nowoczesna forma marketingu, która jak sama nazwa wskazuje, wykorzystuje do kontaktu z klientem e-mail, czyli pocztę elektroniczną. Aby był skuteczny, konieczne jest odpowiednie zaplanowanie treści. Powinny one zawierać nie tylko przydatne i ciekawe informacje, ale przede wszystkim angażować odbiorców do działania. Rozwiązanie to cieszy się ogromną popularnością, gdyż pozwala w prosty i tani sposób dotrzeć do potencjalnych klientów i jednocześnie osiągnąć zamierzone korzyści. Co warto wiedzieć o e-mail marketingu i czym kierować się przy jego tworzeniu?

Dlaczego warto postawić na e-mail marketing?

Niedroga reklama

Ogromną zaletą e-mail marketingu jest fakt, że jest niedrogą formą reklamy. Szacuje się, że wysyłka jednej wiadomości może kosztować jedynie 1 grosz, co w porównaniu z reklamą w telewizji, radiu czy Internecie jest niezwykle niskim kosztem. Co więcej, reklamy stosowane w serwisach internetowych dość często są pomijane przez odbiorców – odpowiednio stworzone treści e-maili potrafią zachęcić do zapoznania się z ofertą i nie tylko. Warto również dodać, że e-mail marketing to doskonałe rozwiązanie dla małych firm, dopiero rozpoczynających swoją działalność. E-maile można przygotować w szybki i prosty sposób, bez ponoszenia zbędnych kosztów. Jest to szczególnie ważne, gdyż początkujący przedsiębiorcy często nie dysponują dużymi budżetami.

Prosta forma reklamy

E-mail marketing jest także prostą formą reklamy. Do przygotowania prostych wiadomości nie jest konieczne użycie specjalistycznego oprogramowania czy też korzystanie z pomocy informatyków. W sieci można znaleźć wiele narzędzi, które nawet osobom nieznającym języka HTML pozwalają stworzyć piękne i profesjonalne maile. Owszem – ciekawe i wyjątkowe animacje zwiększają prawdopodobieństwo wzbudzenia zainteresowania w odbiorcy, jednak nie mogą być zbyt skomplikowane. W zależności od programu pocztowego treści mogą nie zostać właściwie wyświetlone.

Szybka promocja firmy

E-mail nie tylko w szybki i prosty sposób można przygotować, ale też dostarczyć go do odbiorcy. Bez względu na liczbę wiadomości do wysłania można je w krótkim czasie wysłać do szerokiego grona odbiorców – kilku, a nawet kilkuset tysięcy osób.

E-mail marketing pozwala sprawdzić efekty

Wbrew obawom wielu, wysyłając wiadomości e-mail do odbiorców, można łatwo sprawdzić, co stało się z wiadomością. Przedsiębiorca w ramach e-mail marketingu może nie tylko zobaczyć, kto ją przeczytał, ale też kto kliknął wiadomość i czy dokonał jakichś akcji na stronie – odwiedził witrynę bądź zrobił zakupy w sklepie. Jest to niezwykle ważne, gdyż pozwala weryfikować jakość prowadzonych działań i odpowiednio dopasowywać następne kroki.

Jakie formy może przybrać e-mail marketing?

E-mail marketing to nie tylko znane przez wszystkich newslettery. Kontakt z odbiorcą przy jego pomocy może odbywać się na wiele innych sposobów. Odpowiednio przygotowana wiadomość pozwala nie tylko przekazać odbiorcy ważny komunikat, ale też zareklamować nowy produkt, poinformować o promocjach czy ważnych wydarzeniach w sklepie internetowym, może także zawierać szereg przydatnych informacji.

Jakie typy wiadomości internetowych przygotowujemy?

OGŁOSZENIA

E-mail marketing może służyć również do przekazywania ważnych informacji. Za pomocą ogłoszeń można przesyłać kupony i informacje o rabatach do sklepu internetowego. Aby przyniosły zamierzony efekt powinny być minimalistyczne. Idealnie, jeśli zawierają krótkie i zwięzłe komunikaty, zachęcające do działania.

NEWSLETTER

Newsletter to doskonały sposób na zbudowanie relacji z klientem. Warto wykorzystywać go nie tylko w początkowym etapie rozwoju przedsiębiorstwa, ale też późniejszym. Ważne jest odpowiednie dopasowanie częstotliwości wysyłania wiadomości. Warto wziąć pod uwagę nie tylko branżę, w jakiej działa firma, ale też przydatność informacji. Wielu przedsiębiorców decyduje się na umieszczanie w nim treści tzw. wartości premium. Tego typu informacje powinny znaleźć się jedynie w newsletterze – nie warto umieszczać ich na stronie internetowej. Wówczas odbiorca zyskuje pewność, że jedynie zapisując się do newslettera, zyska dostęp do wartościowych tekstów.

MAILE TRANSAKCYJNE

W ramach e-mail marketingu przygotowujemy również maile transakcyjne. Wbrew pozorom odgrywają one ważną rolę – wspomagają akcje remarketingowe. Pozwalają bowiem dotrzeć nie tylko do klientów, którzy dokonali zakupów, ale też tych, którzy porzucili koszyk. W tym drugim przypadku, znając zawartość porzuconego koszyka, można niemalże natychmiast wysłać wiadomość zachęcającą do ponownego zrealizowania zakupów!

Czy e-mail marketing naprawdę jest skuteczny?

Wiele osób obawia się, że e-mail marketing nie pozwala osiągnąć zamierzonych korzyści. Nic dziwnego – skrzynki poczty internetowej zasypywane są wieloma reklamami. Część z nich trafia do spamu – to z kolei sprawia, że nie są otwierane przez odbiorców. Warto jednak pamiętać, że osoby, które zapisały się do newslettera, tj. wyraziły chęć otrzymywania tego typu wiadomości, z pewnością będą miały do nich łatwy dostęp. Newslettery zawierające wartościową treść, czyli zgodną z oczekiwaniami odbiorców, trafiają bowiem do skrzynki głównej.

Planując uruchomienie newslettera, warto również pamiętać, że jego skuteczność nie jest zależna od wielkości grupy odbiorców, tj. osób zapisanych, ale od jej jakości. Duża liczba subskrybentów nie gwarantuje sukcesu. Warto budować świadomość grupy, tak aby odbiorcy dokładnie wiedzieli, jakie treści otrzymają. Zdecydowanie złą strategią jest nieuczciwe zdobywanie adresów e-mail. Takie działania nie tylko nie przynoszą korzyści, ale przede wszystkim mogą negatywnie odbić się na wizerunku firmy.

Czym powinny wyróżniać się treści?

Chcąc zachęcić odbiorcę do przeczytania treści, warto zadbać o odpowiednią jej jakość. Eksperci wyjaśniają, że ważną rolę odgrywa zarówno tytuł wiadomości, jak i treść maila. Ten pierwszy nie powinien być zbyt długi, a jednocześnie dobrze, jeśli będzie intrygował. Wówczas wiadomość z pewnością wyróżni się w skrzynce pocztowej odbiorcy, a tym samym zwiększy się prawdopodobieństwo, że e-mail zostanie otwarty. Nie należy zapominać, że tytuł maila powinien nawiązywać do zawartości – obiecywanie zbyt wiele czy też całkowite oderwanie od tematu sprawi, że odbiorca poczuje się oszukany i więcej nie otworzy wiadomości.

Jeśli chodzi o samą treść newslettera czy innej formy maila – nie powinna być ona długa. Nikt w Internecie nie lubi czytać „wypracowań”. Często czytelnicy mają zaledwie kilkanaście, a czasem nawet kilka sekund na przeczytanie treści. Z tego też względu należy zrobić wszystko, by zainteresować ich wiadomością już w pierwszej chwili, tuż po otwarciu wiadomości. Tak przygotowany skuteczny e-mail przyniesie więcej korzyści.

Warto również zadbać o spersonalizowanie przekazu do odbiorcy. Nie powinien dziwić fakt, że czytelnicy dużo chętniej otwierają wiadomości, które są bezpośrednio do nich skierowane i ukierunkowane na ich potrzeby. Prowadząc e-mail marketing, warto więc zwracać się do odbiorców po imieniu oraz podpisywać wiadomości imieniem i nazwiskiem właściciela firmy bądź pracownika odpowiedzialnego, a nie samą nazwą firmy.

Poszukujesz pomocy w tworzeniu kampanii e-mail marketingowych? Poszukujesz wsparcia w kompleksowym tworzeniu mailingów?

Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Skontaktuj się z nami. Chętnie przeprowadzimy analizę Twojej działalności i dostosujemy zakres działań e-mail marketingowych do indywidualnych potrzeb i założonych celów!

Darmowa wycena

© 2024 Corema (Content - Reklama - Marketing) | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności