FACEBOOK ADS

Facebook Ads to system reklamowy, który obejmuje tworzenie i prowadzenie płatnych kampanii nie tylko na Facebooku, ale też na Instagramie. W efekcie klienci mogą dotrzeć do potencjalnych grup odbiorców i klientów swoich produktów i usług. Ta forma reklamy cieszy się ogromną popularnością, chociażby z uwagi na jej skuteczność. Pozwala ona bowiem budować rozpoznawalność marki, ale również wzbudza zainteresowanie produktem. Odpowiednio prowadzona, może również przekonać niezdecydowanych do podjęcia ostatecznej decyzji.

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy warto inwestować w kampanie Facebook Ads. Oczywiście! Jako agencja zachęcamy do prowadzenia tego typu działań chociażby dlatego, że Facebook to jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie!

Zamów bezpłatną wycenę

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Jestem zainteresowany:
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
Wpisując e-mail i klikając „wyślij” wyrażasz dobrowolną zgodę na otrzymywanie cyklicznie informacji handlowych i marketingowych od Corema. Zobacz Politykę prywatności i sprawdź jak przetwarzamy dane osobowe i jakie prawa Ci przysługują.

Jakie korzyści wiążą się z prowadzeniem kampanii Facebook Ads?

Odpowiednio prowadzona kampania Facebook Ads pozwala dotrzeć do milionów użytkowników portalu społecznościowego Facebook, ale też Instagram. Co więcej, reklamy można dopasować nie tylko do urządzeń mobilnych i komputerów, ale też miejsc, w których będą się znajdować. Do ważnych zalet kampanii Facebook Ads należy również trafność – możemy dowolnie dopasowywać grupy odbiorców do rodzaju prowadzonej firmy. Do dyspozycji są nie tylko dane demograficzne i geograficzne, ale też wiele innych. Warto pamiętać, że użytkownicy portali społecznościowych pozostawiają wiele cennych dla reklamodawców informacji. Dzięki temu można jeszcze lepiej określić grupę docelową marki i docierać do użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą. Bez względu na zakres prowadzonych działań każda kampania Facebook Ads umożliwia sprawdzenie statystyk. W tym celu klienci mogą korzystać z narzędzi analitycznych zintegrowanych z portalem społecznościowych. Dzięki nim można nie tylko sprawdzać, jak zachowują się użytkownicy na stronie, ale też efekty kampanii czy konieczne do poniesienia koszty.

Reklamy Google Ads można spotkać również na YouTube. Platforma ta jest odwiedzana przez wiele milionów użytkowników, stąd też jej ogromny potencjał. W efekcie do wybranych grup można dotrzeć niezwykle niskim kosztem, a przy tym osiągnąć wysokie efekty. Co więcej, na platformie YouTube klient sam może wybrać rodzaj reklamy – możliwy bądź niemożliwy do pominięcia.

Jak prowadzić skuteczne kampanie Facebook Ads?

Samo stworzenie reklamy i wydanie pieniędzy nie daje gwarancji osiągnięcia sukcesu. Aby osiągnąć zamierzone cele, należy nie tylko zrozumieć, jak działa system reklamowy, ale też poznać jego możliwości. W Internecie co prawda można znaleźć wiele informacji, jednak w pewnym momencie mogą one okazać się niewystarczające. Wówczas z pomocą przychodzą agencje interaktywne, takie jak COREMA, specjalizujące się w prowadzeniu kampanii reklamowych. Oczywiście, z czasem można nauczyć się wszystkiego – jednak zachęcamy, by czas ten wykorzystać nie na naukę, ale już na osiąganie widocznych efektów!

W efektownym prowadzeniu kampanii pomocny jest również piksel Facebooka – fragment kodu, który obowiązkowo należy dodać do swojej strony internetowej. Narzędzie to przede wszystkim pozwala obserwować to, co się dzieje na stronie internetowej i właściwie dopasowywać prowadzone działania. Ponadto pozwala uzyskać istotne dane, niezbędne do zoptymalizowania kampanii. Dzięki niemu do Menedżera reklam na Facebooku zostaną skierowane informacje np. o liczbie osób wyświetlających stronę. Można zatem sprawdzić, w jakim wieku osoby dokonują najczęściej zakupów. To natomiast pozwala skierować kampanię do odpowiedniej grupy odbiorców i jeszcze bardziej zmaksymalizować efekty.

Piksel Facebooka pozwala również tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, a wszystko to na podstawie aktywności, jakie mają miejsce na stronie internetowej. Jednym z ciekawych rozwiązań jest możliwość stworzenia grupy użytkowników, którzy już dokonali zakupu na stronie w określonym czasie. Co więcej, na podstawie tych danych można utworzyć grupę podobnych użytkowników, co sprawi, że algorytm będzie szukał nowych odbiorców, a to pozwoli Ci zwiększyć efektywność zakupów!

W jakiej postaci mogą być prowadzone kampanie Facebook Ads?

Kampanie Facebook Ads mogą być prowadzone za pomocą różnych formatów. Pomocne są zdjęcia, filmy, tzw. stories, pokazy slajdów, kolekcje, formaty karuzelowe, ale też reklamy na Messengerze. Czym są poszczególne?

ZDJĘCIA

najprostszy format reklamy stworzonej w postaci obrazu – wystarczy opublikować zdjęcie jako post i wypromować je

FILMY

forma reklamy wideo, którą można przygotować z filmu lub ze zdjęć. Tego typu kampania może być nie tylko promowana, ale też wyświetlana w aktualnościach czy relacjach

 

STORIES

nazywane także relacjami, to kampanie, które mogą wyświetlać się nie tylko na Facebooku, ale też na Messengerze

 

MESSENGER

działania te obejmują promowanie sklepów internetowych w odpowiedzi na konkretne zapytania

KARUZELA

kampania ta może zawierać kilkanaście obrazów bądź filmów z oddzielnymi linkami – można ją prowadzić na Facebooku i Messengerze

 

KOLEKCJA

jest to najczęściej film bądź obraz składający się z czterech kafelków (mniejszych grafik)

POKAZ SLAJDÓW

reklama zbliżona do efektu osiąganego za pomocą wideo, którą można utworzyć na podstawie istniejącego filmu lub obrazów

 

Dlaczego warto prowadzić kampanie Facebook Ads?

Jednym z powodów, dla których warto prowadzić kampanię Facebook Ads, jest możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców i zwiększenia zasięgów. Wynika to z faktu, iż wiele użytkowników korzysta z tego serwisu – szacuje się bowiem, że w Polsce jest to połowa obywateli, co więcej, są to osoby aktywne zawodowo. Oznacza to, że skoro pracują, mogą kupować nie tylko różnego rodzaju produkty, ale też korzystać z usług różnych firm.

Kampanie Facebook Ads umożliwiają również profilowanie. Dzięki temu reklamy mogą docierać do konkretnych użytkowników, określonych pod względem wieku, lokalizacji, preferencji zakupowych czy zainteresowań. Manager reklam na Facebooku daje ogrom możliwości. Aby jednak je w pełni wykorzystać, warto zdecydować się na pomoc agencji takich jak nasza – fachowców specjalizujących się w prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku!

Wspominaliśmy również, że Facebook umożliwia mierzenie efektywności prowadzonych działań czy wybranie sposobu, w jaki będzie wyświetlać się reklama. Może ona przybrać tradycyjną formę postu pojawiającego się na osi czasu, ale też wiadomości czy reklamy na Messengerze.

Dla kogo kampanie reklamowe Facebook Ads?

Kampanie reklamowe Facebook Ads są przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć poziom sprzedaży w swoim sklepie, a w efekcie zwiększyć zyski. Odpowiednio prowadzona reklama pozwala również zbudować wizerunek marki i zaistnieć wśród konkurencji. Co więcej, jest to rozwiązanie stworzone z myślą o osobach, które nie tylko chcą zyskiwać, ale też nawiązywać interakcje z odbiorcami, a w efekcie poznawać opinię o swoich produktach i usługach i na ich podstawie ulepszać swoją ofertę. Kampanie Facebook Ads pozwalają dotrzeć zarówno do klientów indywidualnych, jak i do firm.

Odpowiednio prowadzone działania w ramach kampanii Facebook Ads pozwolą Ci zamienić polubienia w potencjalnych klientów! Pamiętaj, że każda reakcja na Twoim fanpage’u jest dokonywana przez prawdziwą osobę. To jej sposób na wyrażenie zainteresowania opublikowaną treścią. Dzięki kampaniom Facebook Ads możesz zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji – jasno i konkretnie wskazać miejsce, gdzie odbiorca może nabyć dany produkt bądź usługę.