Pozycjonowanie stron internetowych to działania mające na celu zwiększenie widoczności domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami. Zwracamy uwagę na to, że prowadzone przez nas działania obejmują nie tylko procesy dotyczące działań SEO na stronie (on-site), ale też poza stroną (off-site). W ramach działań off-site pozyskujemy m.in. wartościowe linki przekierowujące do strony. Natomiast działania on-site obejmują optymalizację wszystkich treści znajdujących się w witrynie, ale też wprowadzenie działań z zakresu User Experience, tworzenie kategorii, podkategorii, budowanie profilu linkowego wewnątrz witryny, optymalizację techniczną strony, prawidłowe title oraz meta opisy, analizę w narzędziach, monitoring konkurencji, dodanie tzw. altów do zdjęć i wiele innych.
Naszym klientom oferujemy optymalizację serwisów internetowych z uwzględnieniem wytycznych Google. Przed przystąpieniem do działań związanych z pozycjonowaniem stron przeprowadzamy kompleksowe audyty marketingowe. Dzięki temu możemy znaleźć mocne i słabe punkty strony. Na podstawie uzyskanych informacji przygotowujemy indywidualną strategię SEO. Działania te obejmują opracowanie kompleksowych struktur dla pozycjonowania, ale też wybranie fraz będących kluczem do osiągnięcia sukcesu.
Zawsze zaznaczamy, że SEO wymaga kreatywnego i analitycznego podejścia. Aby osiągnąć sukces, należy połączyć sztuczną inteligencję Google z naturalnymi potrzebami i oczekiwaniami współczesnego klienta.
Pozycjonowanie, czyli Search Engine Optimization (SEO), to działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny wśród wyszukiwanych wyników. Użytkownicy w wyszukiwarce wpisują frazę, która ich interesuje. W efekcie uzyskują wyniki dopasowane do ich zapytania. Witryna Google dba o to, aby użytkownikom wyświetliły się jedynie strony, które zawierają poszukiwane przez nich informacje i spełniają określone wymagania. Wyszukiwarka ta bierze pod uwagę również użyteczność danych, ich bezpieczeństwo, ale też szybkość ładowania. Uzyskanie tych efektów wymaga odpowiedniego przeprowadzenia optymalizacji strony internetowej.
Każdorazowo strona jest badana przez roboty indeksujące Google – sprawdzają one, czy witryna zasługuje na zajęcie określonego miejsca w wynikach. Oznacza to, że na pierwszych miejscach można znaleźć strony dopasowane do wymagań robotów, ale jednocześnie spełniające oczekiwania użytkowników. W obecnych czasach niemal każdy właściciel strony internetowej, któremu zależy na popularności i dużej liczbie użytkowników, powinien zdecydować się na pozycjonowanie. Właściwe zaprojektowanie witryny, dobranie fraz i prowadzenie innych działań pozycjonerskich pozwala umieścić ją na jak najwyższym miejscu pod względem wybranych słów kluczowych.
Prawidłowo i fachowo przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych pozwala nie tylko zwiększyć widoczność wybranej witryny. Efekty są widoczne również w wielu innych obszarach. Wśród uzyskanych korzyści znajdują się także:
zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających witrynę,
zbudowanie lepszego wizerunku firmy,
zwiększenie rozpoznawalności marki,
zwiększenie popularności sklepu internetowego, co przekłada się na większą liczbę zamówień i wyższe zyski.
Jak już wspomniano, pozycjonowanie stron można podzielić na off-site i on-site. Działania te są rozdzielane ze względu na miejsce ich prowadzenia: czy są prowadzone docelowo na pozycjonowanej stronie WWW, czy też poza nią. Zanim wyjaśnimy, na czym to konkretnie polega, zwracamy uwagę na to, że istnieje kilka czynników, które mają wpływ na widoczność strony w sieci. Ważne jest odpowiednie zbudowanie struktury witryny internetowej, ale także linkowanie przez zewnętrzne serwisy czy optymalizacja strony pod SEO.
Chcąc zwiększyć widoczność witryny pod konkretnymi frazami, w pierwszej kolejności dbamy o przeprowadzenie szczegółowego audytu SEO i na jego podstawie dobieramy odpowiednie słowa kluczowe. Działania te pozwalają znaleźć błędy i ustalić potencjał witryny, choć nadal kluczowe są frazy. Błędne dobranie słów kluczowych sprawia bowiem, że witryna będzie się źle pozycjonować. Powinny one być dopasowane do witryny ze względu na dziedzinę i tematykę strony oraz oczekiwania grupy docelowej. Bierzemy pod uwagę również najczęściej wpisywane przez internautów frazy oraz konkurencję.
Kolejnym krokiem pozycjonowania jest optymalizowanie samej witryny. Działania w tym zakresie obejmują dopracowanie struktury, a także dopasowanie pod wymagania robotów. Podczas tych prac tworzone są nagłówki, meta, opisy, a także naprawiane są inne elementy strony.
Podczas pozycjonowania nie należy zapominać o działaniach na stronie. Ważne jest zaplanowanie i stworzenie contentu zgodnie z zasadami SEO, ale też zoptymalizowanie wszystkich elementów czy pozycjonowanie grafik. Prace te obejmują także zdobywanie linków przychodzących z zewnętrznych stron. Pozwala to bowiem stwierdzić Google, że polecana przez inne serwisy strona jest warta uwagi i powinna znaleźć się na wysokich pozycjach wyszukiwania.
Chcąc uzyskać najlepsze efekty pozycjonowania, należy dobrze opracować audyt SEO, aby wdrożyć działania, które przyniosą zaplanowany efekt w ustalonym budżecie.
Wiele osób używa zamiennie pojęć SEO i pozycjonowanie. Warto jednak pamiętać, że ich definicje nie oznaczają tego samego. SEO stanowi bowiem jeden z elementów pozycjonowania. Przez wielu jest określane jako solidny fundament, dzięki któremu można osiągnąć najwyższe pozycje w wynikach organicznych. Można go wykorzystać jako podstawę do osiągania kolejnych sukcesów.
Działania SEO pozwalają stworzyć stronę internetową przyjazną dla wyszukiwarek. Aby tak było, poszczególne jej elementy muszą być dostosowane do algorytmów i czytelne. Z tego też względu w ramach działań SEO są prowadzone prace mające na celu doskonalenie istniejących treści.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku pozycjonowania strony internetowej. Działania te również obejmują optymalizację SEO, jednak wymagają również przeprowadzenia innych, szerszych działań. Po uzyskaniu czytelnej i rozpoznawalnej dla wyszukiwarek strony specjaliści dbają o to, by osiągnęła ona najwyższą pozycję w Google. To dlatego podczas pozycjonowania stron internetowych ważne jest zadbanie o content marketing, analitykę internetową czy link building. Dopiero wszystkie te elementy pozwalają osiągnąć zadowalającą pozycję w wyszukiwarce.
Osiągnięcie wysokiej pozycji w Google nie jest możliwe z dnia na dzień. Samo prowadzenie działań jest czasochłonne, a i efekty również nie pojawiają się od razu. Działania te przynoszą jednak wiele korzyści, dlatego też warto zdecydować się na nie, by osiągnąć zamierzone cele. Pozycjonowanie to nie sprint – to maraton.
© 2024 COREMA (CONTENT – REKLAMA – MARKETING) | WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE | POLITYKA PRYWATNOŚCI