Infografiki to sposób na dotarcie do odbiorców i przedstawienie im w ciekawy sposób najważniejszych informacji za pomocą grafiki. Przygotowaliśmy dla Was kilka porad, o których warto pamiętać przy tworzeniu infografiki.
Poznaj odbiorców i ustal temat
Jak widzisz, tworzenie treści w marketingu wciąż opiera się na poznawaniu grupy odbiorców i ustalaniu tematów treści. Musisz dokładnie wiedzieć, jakie potrzeby mają Twoi odbiorcy, a po ich odpowiednim przeanalizowaniu możesz ustalić treści. Nie spiesz się z wymyśleniem tematu – lepiej stworzyć jedną skuteczną infografikę niż kilka nieefektywnych.
Zainspiruj się innymi
Pomysł na stworzenie infografiki wielu przychodzi z ogromnym trudem. Nie ma nic złego w poszukiwaniu informacji w Internecie bądź podglądaniu, jak zrobił to ktoś inny. Wszystko jest w porządku do momentu, gdy nie popełniamy plagiatu. Pomiędzy inspirowaniem się a plagiatem istnieje niestety cienka granica, jednak bardzo łatwo ją wyczuć. Podglądając dzieła innych, możesz dowiedzieć się, co jest w nich tak wyjątkowego, co zwróciło Twoją uwagę.
Najpierw reaserch, potem infografika
Infografika musi zawierać ciekawe, często zaskakujące informacje, które nie będą wprowadzały w błąd. Konieczne jest więc wykonanie solidnego researchu, który pozwoli znaleźć wszystkie niezbędne informacje ułatwiające stworzenie wysokiej jakości infografiki. Pamiętaj jednak, by podczas jej tworzenia nie przesadzić z ilością informacji. Infografika nie musi zawierać wszelkich niezbędnych danych. Ważne, by zawierała kilka informacji na jeden temat, które pozwolą odnieść sukces. Odpowiednia liczba danych sprawi również, że nie będzie ona wymagała zbyt dużo przestrzeni – optymalnie powinna być nie większa niż 600×1100 pikseli.
Zainteresuj czytelników
Jeśli posiadasz już wszelkie niezbędne dane oraz grafikę, to zastanów się, jak w ciekawy sposób możesz je przedstawić. Nie będzie to łatwe – znalezienie dobrego sposobu wymaga wysiłku. Nie stosuj rozwiązań wybieranych przez innych. Postaw na niecodzienne pomysły, które wzbudzają zainteresowanie. Odpowiednim rozwiązaniem jest postawienie na analogie i metafory – za pomocą infografiki można dodać im wizualnego kontekstu, który odpowiednio zaprezentuje dane. Musimy jednak zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt. Treść oraz jej sposób przedstawienia powinny być oryginalne, ale w granicach rozsądku. Jeśli stworzona grafika nie będzie jasna i przejrzysta, to treść będzie kompletnie bezużyteczna. Tworząc infografikę, myśl, że tworzysz ją dla kogoś. Nie możesz być egoistą. Marketing tego nie akceptuje.
Zadbaj o wiarygodność
Dane znajdujące się na Twojej infografice powinny zawierać odniesienia do źródeł bądź cytaty znanych osób. To sposób na zwiększenie wiarygodności treści, która jest niezwykle ważna, gdyż ma ogromny wpływ na zachowania czytelników.
Jak widzisz, stworzenie intrygującej i oryginalnej infografiki jest niezwykle trudne – zawsze jednak możesz skorzystać z pomocy specjalistów!